راهکار های مهم نگهداری از عینک
نوشته شده توسط : melika

نکات مهم برای مراقبت از عینک

نگهداری از عینک در عین سادگی کاری مهم است که اگر به درستی انجام نشه میتواند موجب آسیب زدن به چشمان بشه در ادامه باهم راه های مهم آن را میخوانیم.

1.شیشه های عینک تا را با هر پارچه ای تمیز نکنید

وقتی که شیشه عینک شما کثیف می‌شود، با هر نوع پارچه ای آن را تمیز نکنید؛ زیرا احتمال خش افتادن بر روی شیشه عینک وجود دارد. شیشه عینک اصلی ترین و گران قیمت ترین بخش عینک است. بنابراین برای تمیز کردن آن از پارچه های مخصوص عینک استفاده کنید که پرز ندارند. معمولاً در زمان خرید عینک، فروشنده یا سایت اینترنتی، به همراه قاب ویژه عینک، یک دستمال ویژه پاک کردن عینک و اسپری مخصوص را نیز در اختیار شما قرار می دهد. اگر خود را مقید به استفاده از دستمال ویژه عینک کنید، می‌توانید تا سال‌های سال از یک شیشه عینک صاف، سالم و براق برخوردار باشید.

2.برای نگه داشتن عینک از هر دو دست استفاده کنید

زمانی که می‌خواهید عینک را از روی چشمتان بردارید، یا آن را بر روی چشم قرار دهید، از هر دو دست خود استفاده کنید. زیرا گذاشتن یا برداشتن عینک با یک دست باعث وارد شدن فشار بیشتر بر روی سمت چپ یا راست عینک خواهد شد و این کار به مرور زمان فریم عینک شما را تغییر شکل خواهد داد و فریم شکل و تقارن روز اول خود را از دست خواهد داد.

از هر دو دست برای نگه داشتن استفاده کنید

3.عینک را روی سرتان قرار ندهید

بسیاری از افراد در زمانی که به طور موقتی قصد استفاده از عینک را ندارند، آن را بر روی سرشان قرار می‌دهند. این کار گذشته از آن که احتمال افتادن و شکستن عینک را افزایش می‌دهد، باعث تغییر شکل فریم عینک نیز می‌شود؛ به طوری که ممکن است روزی برسد که نتوانید از عینک مورد نظر خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فریم به گونه ای طراحی شده است که تنها بر روی صورت و به وسیلۀ گوش‌ها و تیغۀ بینی نگه داشته شود، نه با هیچ تکیه گاه دیگری.

بیشتر بخوانید: اصلی ترین راه برای بهبود نمره چشم

4.پس از استفاده از عینک، آن را درون قاب ویژۀ عینک قرار دهید

بهترین روش قرار گرفتن عینک، قرار گرفتن آن در داخل قاب عینک است. قاب عینک به گونه‌ای طراحی شده است که هیچ گونه آسیبی به عینک وارد نمی‌کند و حتی در زمان اُفتادن از روی میز و یا تحت فشارهای داخل کیف کار نیز از عینک محافظت به عمل می‌آورد.

5.یک کیت مخصوص تعمیر عینک داشته باشید

هر از چند گاهی می توانید عینک خودتان را آچار کشی کنید. چرا که پس از مدتی استفاده از عینک و باز و بسته کردن دسته‌های فریم آن، پیچ و مهره‌های آن شُل می‌شوند. با سفت کردن دوره ای پیچ و مهره‌ها می‌توانید از یک فریم سالم و با شکل و ساختار روز اول استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از کارد یا هر ابزار ریز و نوک تیز دیگر برای سفت کردن پیچ‌های عینک نه تنها به رنگ فریم آسیب می رساند، بلکه باعث خورده شدن سرپیچ ها شده و کار را برای تعمیرات آیندۀ فریم نیز با دشواری مواجه می‌کند. بنابراین یک کیت مخصوص تعمیر عینک که شامل تمامی ابزار مورد نیاز برای آچارکشی عینک است، تهیه کنید.

6.برای تمیز کردن عینک از اسپری مخصوص استفاده کنید

اگر می‌خواهید همیشه از یک عینک تمیز و براق برخوردار باشید، یک اسپری مخصوص عینک کنارِ خود داشته باشید. این اسپری را می توانید از فروشگاه‌های عینک فروشی و یا از داروخانه‌ها خریداری کنید. اگر بنا به هر دلیل اسپری ندارید و یا فراموش کردید با خودتون بردارید، می‌توانید عینک خودتان را با یک قطره مایع ظرفشویی که بین دو انگشت مالش داده‌اید شستشو دهید. برای آبکشی شیشه‌های عینک نیز از آب ولرم استفاده کنید و سپس تمام اجزاء عینک (فریم، شیشه و …) را خشک کنید.

با اسپری مخصوص تمیز کنید

7.برای نگه داشتن عینک بر روی بینی با انگشتان به عینک فشار وارد نکنید

گاهی اوقات عینک از روی بینی شما به پایین سُر می‌خورد و شما برای جابجایی و تثبیت مکان اصلی آن اقدام به فشار دادن عینک با انگشت می‌کنید. این کار باعث ایجاد یک فشار غیر استاندارد و غیر طبیعی به فریم عینک می‌شود و به مرور زمان فریم را از شکل و ساختار اصلی خود خارج می‌کند. لذا برای جابجایی عینک بر روی صورت از هر دو دست استفاده کنید.

8.روزی یک بار عینک خود را تمیز کنید

دست کم روزی یک بار گرد و غباری که بر روی عینک نشسته است را پاک کنید. این گرد و غبار گذشته از مزاحمتی که برای دید شما به همراه می آورند، باعث خش افتادن بر روی شیشه های عینک نیز می‌شوند. بنابراین با خودتان قرار بگذارید که هر روز صبح که قصد گذاشتن عینک بر روی چشم‌های خود را دارید، ابتدا آن را با دستمال ویژه تمیز کنید.

روزی یک بار تمیز کنید

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای عمر بیشتر شیشه عینک

9.برای عینک دوره تعمیر و نگهداری تعریف کنید

حتی با رعایت مسائل فنی گفته شده در بالا، باز هم ساختار عینک شما به مرور زمان دچار تغییراتی خواهد شد و متوجه یک سری انحرافات در آن خواهید شدکه باعث آزار و اذیت چشم شما می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که یک دوره بازرسی و تعمیر و نگه‌داری (ترجیحاً هر ۶ ماه یک بار) برای عینک خود داشته باشید و آن را به یک کارشناس عینک نشان دهید تا نسبت به سرویس دوره ای آن اقدام کند و اگر مشکل خاصی داشته باشد، آن را برطرف سازد.

منبع: https://shivacover.com/important-solutions-for-keeping-glasses/





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: